جدیدترینپربازدیدترینتصادفی

خانه‌های تاریخی اصفهان را بشناسید

2144 بازدید
خانه‌های تاریخی اصفهان را بشناسید

اصفهان جاذبه‌های دیدنی و تاریخی کم ندارد و در کوچه‌های این شهر می‌توانید مکان‌های جالبی کشف کنید. خانه‌های تاریخی هم بخشی از هویت شهرها هستند که با قدم زدن در حیاط یا سرک کشیدن به داخل اتاق‌هایشان، می‌توان حس خوب زندگی را دوباره یافت و تجربه کرد. در این مطلب به معرفی خانه‌های معروف اصفهان می‌پردازیم تا در زمان سفر به نصف جهان، از دیدنشان غافل نشوید. در قسمت پایانی هم روشی برای پیدا کردن و خرید ارزان‌ترین بلیط هواپیما را معرفی کرده‌ایم.

خانه ملاباشی-اصفهان
خانه ملاباشی در اصفهان

خانه ملاباشی یا معتمدی

این خانه در خیابان ملک و در مرکز شهر قرار گرفته و ساختش به دوران صفوی بر می‌گردد. زمانی که ملاباشی این خانه را خریداری کرد، بخش شاه‌نشین و 9 دری را به این عمارت اضافه کرد و همین باعث شده تا این خانه یکی از زیباترین خانه‌های تاریخی اصفهان باشد. شیشه‌های رنگی، فلزکوبی روی چوب، و کنگره چوبی دل هر بازدیدکننده‌ای را می‌برد و از تماشای معماری زندیه و قاجاریه این بنا می‌توانید لذت ببرید.

خانه مشروطه اصفهان

در کوچه پس کوچه‌های نزدیک میدان نقش جهان، خانه مشروطیت قرار گرفته که محلی برای جمع شدن آزادی‌خواهان اصفهان در زمان مشروطه بوده است. افراد صاحب نامی مانند محمدتقی رازی اصفهانی در این خانه زندگی کرده‌اند. معماری چشم‌نواز ساختمان و حیاط نقلی‌اش، دل کندن از این خانه را برایتان سخت و سفرتان به اصفهان را برایتان متفاوت می‌کند.

خانه امین‌التجار یا انگورستان

یکی دیگر از معروف‌ترین خانه‌های اصفهان، خانه تاجر سرشناس به نام امین‌التجار اصفهانی است. در عمارت این خانه 14 اتاق در 2 طبقه با گچ‌بری و آینه‌کاری‌های تزیین شده‌ و ایوان و سرستون‌هایش زیبایی آن را دوچندان کرده‌اند. خانه امین‌التجار در خیابان عبدالرزاق قرار گرفته و در تالارهای باشکوه طبقه دومش، میهمانی‌ها و مراسمات بسیاری برگزار شده‌اند.

امارت بخردی-اصفهان
امارت تاریخی بخردی در اصفهان

خانه تاریخی بخردی

اگر دوست دارید در یکی از خانه‌های تاریخی اقامت داشته باشید، خانه بخردی را فراموش نکنید. این خانه در دوره صفویه ساخته شده و به بازار اصفهان و میدان نقش جهان هم نزدیک است. حتی تا زمان قاجار هم این مکان کاربری کاروانسرا داشت و با معماری شبیه به چهلستون، اقامتی متفاوت را در اصفهان برایتان رقم خواهد زد.

سفر به اصفهان

در صورتی که می‌خواهید به کشف مکان‌ها و خانه‌های قدیمی و تاریخی در اصفهان بپردازید، و برای سفرتان تنها به یک بلیط هواپیما نیاز دارید، کافیست به سایت اسنپ‌تریپ مراجعه کنید. در کمترین زمان ممکن می‌توانید با فیلترهای متنوع مانند ایرلاین و قیمت، بلیط هواپیما تهران اصفهان یا از هر شهر دیگری را از بین لیست پروازها بخرید. در تقویم قیمتی هم می‌توانید به راحتی روزها و تاریخ‌هایی را که بلیط هواپیما ارزان دارند را ببینید. خدمات پشتیبانی اسنپ‌تریپ به صورت 24 ساعته و در تمامی روزهای هفته در دسترس شماست تا تجربه خوبی از خرید آنلاین بلیط هواپیما اصفهان تهران داشته باشید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 2 =